Het is voor ons absoluut een topprioriteit om alle gebruikers van ons platform een zo veilig mogelijke service te bieden. Daarom hebben we een aantal belangrijke acties ondernomen die zijn gericht op extreme veiligheidsmaatregelen voor restaurants, riders en klanten. Zo hebben we bijvoorbeeld contactloze bezorging geïntroduceerd en regels opgesteld waaraan restaurants zich moeten houden bij het bezorgen van bestellingen. Daarnaast hebben we uiterst strenge hygiënerichtlijnen uiteengezet voor zowel riders als restaurants. We weten dat dit voor iedereen een uiterst verontrustende periode is en we willen ervoor zorgen dat de riders, onze restaurant partners en klanten zich tijdens (en na) deze ongekende tijden gesteund voelen.
Alle bestellingen op Deliveroo worden nu zonder contact bezorgd. Dat betekent dat onze riders een eenvoudige procedure volgen om fysiek contact te vermijden wanneer ze je eten bezorgen.
Riders laten de klant weten wanneer ze zijn aangekomen, zetten de bestelling voor de deur neer, stappen minimaal 1,5 meter achteruit en wachten op afstand tot de klant de bestelling heeft meegenomen. Pas dan wordt de bestelling als bezorgd gemarkeerd.
De Nederlandse overheid heeft aangekondigd dat alle restaurants, bars en cafés niet langer gasten op locatie mogen ontvangen, maar hun bezorgservice mag gewoon doorgaan. Als een restaurant de keuken graag open wil houden voor bezorgingen, kan dat via Deliveroo, maar dat moet het restaurant zelf beslissen.
Sinds de uitbraak van COVID-19 hebben we riders op verschillende manieren support geboden, en dat blijven we ook doen:
We staan klaar voor restaurants die hun klanten in deze moeilijke tijden heerlijke gerechten aan huis willen blijven bezorgen. We werken met restaurants samen om hun activiteiten te optimaliseren voor bezorging, en we doen al het mogelijke om ervoor te zorgen dat mensen het eten dat ze willen en nodig hebben, gewoon kunnen krijgen.
Dit zijn enkele stappen die we hebben ondernomen:
Ons klantenservice team staat klaar om klanten te helpen met lopende vragen of klachten. Het is momenteel erg druk, maar we doen ons best om alle vragen en klachten tijdig te behandelen.
We hebben toegewijde teams die onze klanten, riders en restaurant partners ondersteunen in deze uitdagende periode. Stuur een e-mail naar klantenservice@deliveroo.nl, stuur een bericht in de Deliveroo-app of neem contact op via Twitter of Facebook.
De missie van Deliveroo is om de manier van eten bestellen te veranderen. We werken samen de beste restaurants, zowel lokaal als internationaal, en brengen het eten waar je van houdt aan je deur.
Met alle verschillende restaurants en onze bezorgers brengen we de order bij je in ongeveer 32 minuten.
Deliveroo is een brits succes verhaal. Toen de oprichter van New York naar Londen was verhuisd was hij verbaasd dat het bijna onmogelijk was om eten van kwaliteit te laten bezorgen. Hij heeft het zijn persoonlijke missie gemaakt om restaurants dichter bij hun klanten te brengen.
We zijn op dit moment actief in 100 steden door het Verenigd Koninkrijk, werken er meer dan 600 software technici in ons hoofdkantoor in London en werken we samen met 8,000 restaurants en 15,000 bezorgers.
Je kunt bij ons bestellen via de website of via de Deliveroo app. Deze app is beschikbaar voor iOS en Android. Door je postcode in te voeren zie je welke restaurant bij jou bezorgen. Nu kun je gerechten kiezen en je bestelling plaatsen.
Wanneer het restaurant je bestelling ontvangt, gaan ze aan de slag om je eten te bereiden en zorgvuldig te verpakken. Als de bestelling klaar is komt er een Deliveroo bezorger om het eten op te halen en naar jou toe te brengen.
Als je goed voorbereid wilt zijn, kun je je bestelling ook 24 uur van te voren plaatsen voor een geplande tijd.
Het aanbod van de restaurants bij jou in de buurt is met zorg en liefde voor jou geselecteerd. Dit aanbod is zeer divers: van luxe sandwiches of salades voor de lunch tot de lekkerste kip van het spit of burgers voor in de avond.
We bezorgen iedere dag van ´s ochtends tot ´s avonds laat. De openingstijden van restaurants kunnen onderling verschillen. Kijk op onze website of in de Deliveroo app om te zien bij welke restaurants je op dat moment kan bestellen.
Wanneer je je bestelling hebt geplaatst wordt deze direct naar het restaurant doorgestuurd om deze klaar te maken en te verpakken. Wanneer je bestelling klaar is haalt een Deliveroo bezorger deze op en brengt hem naar jouw bezorgadres.
We nemen alleen kaartbetalingen aan omdat dit het mogelijk maakt de beste ervaring te bieden. Het creëert een veilige werkomgeving voor onze bezorgers. Voel je echter vrij om fooi contant aan de bezorger te geven.
Of je een fooi geeft mag je zelf bepalen. Je kunt een fooi geven in de app wanneer je een bestelling plaats of contant wanneer de bezorger het eten brengt. Onze bezorgers ontvangen 100% van alle fooi.
Het minimale bestelbedrag kan verschillen per restaurant. Of er sprake is van een
minimaal bestelbedrag zie je wanneer je je order plaatst bij een restaurant.
Wanneer je een voucher hebt gekregen kan je deze inwisselen via de Deliveroo app of website.
Als je de app gebruikt, ga dan naar je account en voer de code in bij het ´Vul een promotiecode in´. Wanneer je via de site besteld kan je in het betaalscherm klikken op ´voeg Promo Code toe´.
We stimuleren restaurants om dezelfde prijs op ons platform te gebruiken als dat ze in het restaurant doen. Het kan echter voorkomen dat de prijzen afwijken. De prijs voor ieder item wordt op onze site duidelijk getoond. Als je vragen hebt over de prijzen op het menu, neem dan contact op met het restaurant.
Jazeker! Je kunt bestellingen een dag van tevoren plaatsen en elke gewenste bezorgtijd vanaf de middag kiezen.
Zeker! Open de Deliveroo app of ga naar de Deliveroo website en klik op ‘Afhalen’ voor alle afhaallocaties bij jou in de buurt.
Verpakkingen hangen af van het eten en restaurant waar je bestelt. Onze restaurants zorgen ervoor dat de juiste verpakking wordt gebruikt om zo lang mogelijk de juiste temperatuur te behouden.
Indien je suggesties hebt met betrekking tot onze verpakkingen, neem contact met ons op via klantenservice@deliveroo.nl en we geven de feedback door aan het restaurant.
We hebben een toegewijd team dat jouw Deliveroo ervaring in de gaten houd, van het moment dat je een bestelling plaatst tot het moment dat je de order ontvangt.
Ondanks dat we altijd uitkijken naar je order, kan er iets fout gaan. Wanneer dit het geval is kan je contact met ons opnemen via de Help function in de Deliveroo app om met ons klantenservice team in contact te komen.
Het is ook mogelijk om contact met ons op te nemen via klantenservice@deliveroo.nl of +31 88 3354837.
Je kunt onze klantenservice bereiken via de "Help" functie in de app of via +31 88 3354837 en we zullen ons best doen om alle items die je wilt toevoegen aan de bestelling toe te voegen.
Het kan mogelijk zijn dat je order vertraging oploopt. Dit kan ook door oorzaken buiten de rider om. Als dit gebeurd, proberen we altijd contact met je op te nemen om je op de hoogte te stellen van de vertraging. Ons team gaat zijn uiterste best doen om te zorgen dat je order zo snel mogelijk bij je arriveert.
Als je verwacht dat je niet op tijd bij het afleveradres kan zijn om je order in ontvangst te nemen, laat het ons dan weten. Dit kan via de Help function in de Deliveroo app of door te bellen naar +31 88 3354837.
Onze bezorger zal proberen je te bellen als er een probleem opduikt zodra hij gearriveerd is op het bezorgadres. Als het onze bezorger niet lukt om je te bereiken zal ons Customer Service team proberen je te bereiken via telefoon en mail. Hou daarom je mail en telefoon in de gaten tijdens je bestelling.
Wanneer we geen contact met je kunnen krijgen en we de bestelling niet kunnen bezorgen blijft de rider ongeveer 10 minuten wachten met de bestelling voordat de bezorger door gaat. Wanneer dit het geval is worden de kosten voor de bestelling in rekening gebracht. Controleer dus altijd je telefoonnummer en adres dubbel om dit te voorkomen.
Om je locatie te controleren, kan een rider je bellen met telefoonnummer 0852083587. Het helpt de rider als je je telefoon bij de hand kunt houden en de telefoon op kunt nemen als je door dit nummer gebeld wordt.
Hoe dichter je je bij het restaurant bevindt, hoe lager je bezorgkosten. Zo kunnen we riders betalen naar de afstand die ze afleggen. Sommige restaurants gebruiken hun eigen riders. In dat geval bepaalt het restaurant zelf de bezorgkosten.
Hiermee kunnen we je 24/7 klantenservice bieden en de app blijven verbeteren.
Wanneer je minder wilt bestellen dan het minimumbedrag van het restaurant, kun je de bestelling gewoon plaatsen, maar betaal je een toeslag. Als je meer items aan je mandje toevoegt, verdwijnen de kosten.
Helaas is deze aanbieding alleen geldig voor nieuwe gebruikers van Deliveroo. En ja, onze slimme developers komen erachter als je meerdere accounts maakt. Ga voor meer info naar Algemene voorwaarden
Om een invite link te ontvangen moet je een aantal keer besteld hebben. Als je een aantal keer besteld hebt mailen we je een link die je kan delen met vrienden, familie, collega´s of wie je maar wil.
Als je allergieën hebt en je je zorgen maakt over een bepaald menu-item, lees dan het gedeelte 'Restaurant info' in het restaurantmenu en neem voor meer informatie rechtstreeks contact op met het restaurant.
We groeien snel en werken hopelijk snel met restaurants bij jou in de buurt!
Ons team staat klaar om je te helpen een account aan te maken zodat je voor je team ontbijt, next-level lunches voor tijdens vergaderingen en hapjes voor bij de borrel kunt bestellen. Je kunt ons bereiken op corporate@deliveroo.nl.
Die is er! Deze kun je gratis downloaden in de App Store en via Google Play .
Bij Deliveroo willen we dat onze klanten, riders en restaurant- en winkelpartners de allerbeste ervaring hebben. Tegelijkertijd is de veiligheid van de community's waarin we actief zijn ook een topprioriteit. We hebben deze richtlijnen opgesteld om ervoor te zorgen dat alle gebruikers van het Deliveroo-platform een veilige en positieve ervaring hebben.
Wees respectvol: De riders hebben de zware taak om door weer en wind de lekkerste gerechten van het restaurant naar de klant te brengen. Behandel riders altijd met respect en meld gedrag dat je onprofessioneel vindt rechtstreeks aan ons via de klantenservice, zodat we passende actie kunnen ondernemen. We willen dat iedereen die Deliveroo gebruikt een prettige ervaring heeft, en respect staat daarbij voorop.
Wees stipt: Wanneer je een melding ontvangt dat je rider onderweg is, zorg dan dat je klaar bent om aan de deur te komen op het tijdstip dat in de app wordt aangegeven. Zo hoeven de riders niet op je te wachten wanneer ze eigenlijk zouden kunnen werken. Voeg bij het afrekenen ook opmerkingen bij de bezorging toe, zodat je rider je gemakkelijk weet te vinden en je bestelling op de juiste plek bezorgt.
Fraude: Frauduleuze activiteiten schaden het vertrouwen dat we in onze community hebben opgebouwd. Fraude plegen is strafbaar. We hanteren een aantal maatregelen om frauduleuze activiteiten van zowel klanten als riders, restaurant- en winkelpartners tegen te gaan. Als frauduleuze activiteiten worden gedetecteerd of verdacht bij een account, zullen wij actie ondernemen dat kan leiden tot een deactivering van je Deliveroo-account en/of een escalatie naar de relevante autoriteiten.
Hoe we potentiële schending onderzoeken
Als we vernemen dat een klant in strijd met deze richtlijnen handelt, onderzoeken we de melding voordat we actie ondernemen. Deze onderzoeken staan altijd onder toezicht van een lid van ons team, en klanten worden altijd op de hoogte gebracht als we besluiten actie te ondernemen. We hebben soortgelijke richtlijnen met onze riders gedeeld die je hier kunt lezen, en ook met onze restaurant- en winkelpartners, die je hier terugvindt.